Vi strävar efter att göra beställnings- och leveransprocessen så enkel som möjligt för våra kunder. Skulle du ha några frågor eller stöta på andra problem, tveka inte att kontakta vår kundservice. Nedan förklarar vi hur din beställning behandlas och levereras.

  1. Att lägga en beställning

Beställningsprocessen hos By Kylie är utformad för att vara så enkel som möjligt. Först måste du på produktens sida lägga till den önskade produkten i kundvagnen. Detta görs genom att klicka på den svarta knappen med texten "Lägg till i kundvagn".

Det är viktigt att kontrollera att du har valt rätt varianter. Om allt ser bra ut klickar du på knappen "Till kassan". På informationssidan ska du fylla i rätt adressuppgifter; se till att alla uppgifter är korrekt ifyllda. När dessa uppgifter är korrekt ifyllda kan du klicka på knappen "Fortsätt till frakt".

"Frakt"-sidan ger möjlighet att kontrollera de angivna adressuppgifterna igen. Dessutom kan du se att varje försändelse levereras helt gratis. Som ett tecken på uppskattning för våra kunder står vi alltid för frakt- och leveranskostnader. Du kan nu gå vidare genom att klicka på knappen "Gå till betalning".

På betalningssidan har du flera betalningsalternativ att välja mellan. På By Kylie är alla betalningsalternativ skyddade med SSL-kryptering, vilket innebär att du alltid är säker på en trygg betalningsmiljö hos oss.

Svenska kunder:

  • Klarna (betala senare)
  • Kreditkort (AMEX, Mastercard, Maestro, Visa)
  • Paypal

När du har valt rätt betalningsmetod klickar du på knappen "Slutför beställning", och du kommer att dirigeras till den säkra betalningsmiljön för den betalningsmetod du valt. Följ instruktionerna på sidan för att slutföra din beställning. Om du upplever problem med att lägga din beställning kan du alltid kontakta oss.

Fraktkostnader
Vi står för fraktkostnaderna för varje beställning. Alla våra produkter levereras 100 % gratis hem till dig utan dolda kostnader. Det finns ingen minimi beställningsmängd.

  1. Leverans av din beställning

Har du hittat den perfekta looken eller accessoaren på vår webbplats? Då vill du naturligtvis börja njuta av den så snart som möjligt! Därför ser vi till att din beställning behandlas och skickas så snabbt som möjligt.

För att kunna erbjuda rättvisa priser på våra produkter har vi valt att samla paket i bulk och när vi når vår minimi gräns skickar vi dem alla på en gång. Vi hoppas att ni förstår detta och hjälper oss att skapa en bättre och mer hållbar värld.

Observera: Precis som många andra webbutiker har vi högre belastning och det kan uppstå förseningar. Tänk på detta när du beställer. Vi gör vårt yttersta för att leverera din beställning så snabbt som möjligt.

Nedan ser du den genomsnittliga tidsramen för våra paket:

  • Efter att du har lagt en beställning behöver vi 1–3 arbetsdagar för att bearbeta din beställning. På vardagar kommer det att ta 1 arbetsdag, men om du beställer på fredagskvällen eller under helgen kan det ta lite längre tid.
  • När din beställning har behandlats kommer den att skickas och det tar i genomsnitt 20 arbetsdagar innan din beställning levereras.
  • När du har lagt en beställning kan du enkelt se när ditt paket kommer att anlända efter några dagar. Du får ett personligt spårningsnummer via e-post som du kan använda för att följa din beställning via vår partner ParcelsApp. Se vår Track & Trace-sida för hur detta fungerar.

För att vara säker på att din beställning skickas idag kan du alltid kontakta oss (via telefon). Vårt serviceteam står redo att hjälpa dig och hjälper gärna till att göra rätt val.

  1. Leverans av din beställning

När din beställning har levererats kan du njuta av den! Naturligtvis kan något alltid gå fel. Vill du byta eller returnera? Kolla då in denna sida.

Defekt produkt?
Vad tråkigt! Tyvärr kan det hända att din produkt skadas under transporten. För detta skickar vi alltid kostnadsfritt en ny produkt första gången och kan tyvärr inte utföra en återbetalning. Om produkten kommer defekt en andra gång återbetalar vi hela beloppet.

Förlorat paket?
Om ett paket har försvunnit eller inte har levererats av logistiska skäl, kommer vi alltid att skicka ett nytt paket innan vi tillämpar vår retur- och återbetalningspolicy.

Tullavgifter
I vissa fall kan tullen utföra en kontroll av det paket som levereras till dig. Tyvärr har lagstiftningen ändrats från den 1 juli 2021, och vi har tyvärr ingen påverkan på detta. Det kan i vissa fall vara så att tullen tar ut en liten avgift. Oroa dig inte! Vi ser att detta inte kommer att hända i 99 % av fallen. Om tullavgifter ändå tas ut, kontakta oss.

Leverans när du inte är hemma eller till postombud
Om ett paket levereras till din dörr eller lämnas på ett postombud, har By Kylie redan betalat kostnaden för leveransen. Om paketet inte tas emot eller inte hämtas från postombudet returneras det automatiskt till leverantören, och vi förbehåller oss rätten att dra av 15 € från det belopp du får tillbaka.

För övriga frågor kan du alltid kontakta oss.

Företagsnamn: BUBOWOR - By Kylie Stockholm
Adress: Boshoek 12, 3791RN Achterveld, Nederländerna
E-post: info@bykylie.se

AVSNITT 1 - VAD GÖR VI MED DINA UPPGIFTER?

När du köper något i vår butik inom ramen för köp- och säljprocessen samlar vi in de personuppgifter du lämnar, som ditt namn, din adress och din e-postadress. När du surfar i vår butik får vi också automatiskt din dators internetprotokoll (IP)-adress för att ge oss information som hjälper oss att lära oss mer om din webbläsare och ditt operativsystem. E-postmarknadsföring (om tillämpligt): Med ditt samtycke kan vi skicka e-postmeddelanden om vår butik, nya produkter och andra uppdateringar.

AVSNITT 2 - SAMTYCKE

Hur får du mitt samtycke?

När du lämnar personuppgifter till oss för att slutföra en transaktion, verifiera din kreditkort, placera en order, ordna leverans eller returnera ett köp, samtycker du till att vi samlar in och använder dessa uppgifter endast för detta specifika syfte. Om vi av någon anledning frågar efter dina personuppgifter för ett sekundärt syfte, som marknadsföring, kommer vi antingen att be om ditt uttryckliga samtycke direkt eller ge dig möjlighet att säga nej.

Hur återkallar jag mitt samtycke?

Om du ändrar dig efter att ha anmält dig kan du när som helst återkalla ditt samtycke till att kontakta oss för fortsatt insamling, användning eller avslöjande av dina uppgifter genom att kontakta oss på info@bykylie.de.

AVSNITT 3 - AVSLÖJANDE

Vi kan avslöja dina personuppgifter om vi är lagligt skyldiga att göra det eller om du bryter mot våra användarvillkor.

AVSNITT 4 - SHOPIFY

Vår butik är värd för Shopify Inc. De tillhandahåller oss den onlineplattform som gör det möjligt för oss att sälja våra produkter och tjänster till dig.

Dina uppgifter lagras genom Shopifys datalagringsdatabaser och den allmänna Shopify-applikationen. De lagrar dina uppgifter på en säker server bakom en brandvägg.

Betalning: Om du väljer en direktbetalningsgateway för att slutföra ditt köp, lagras dina kreditkortsuppgifter av Shopify. Den är krypterad med Payment Card Industry Data Security Standard (PCI-DSS). Dina köptransaktionsuppgifter sparas endast så länge som det är nödvändigt för att slutföra din köptransaktion. Efter att transaktionen är klar raderas dina köptransaktionsuppgifter.

Alla direktbetalningsgateways följer PCI-DSS-standarder, som förvaltas av PCI Security Standards Council, ett samarbetsprojekt mellan varumärken som Visa, Mastercard, American Express och Discover.

PCI-DSS-kraven hjälper till att säkerställa en säker hantering av kreditkortsuppgifter av vår butik och dess tjänsteleverantörer. För mer information, se Shopifys användarvillkor här (https://www.shopify.com/legal/terms) eller Shopifys integritetspolicy här (https://www.shopify.com/legal/privacy).

AVSNITT 5 - KLARNA

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan vi behöva vid kassan skicka dina personuppgifter i form av kontakt- och orderuppgifter till Klarna för att Klarna ska kunna bedöma om du kvalificerar dig för deras betalningsmetoder och för att anpassa dessa betalningsmetoder åt dig. Dina överförda personuppgifter behandlas i enlighet med Klarnas egen integritetspolicy."

I Schweiz erbjuder Klarna sina tjänster tillsammans med dotterbolaget Billpay. Om du utbyter personuppgifter med Klarna och Billpay måste du förklara detta i din integritetspolicy och länka till Klarnas och Billpays lokala integritetspolicy. Nedan är ett exempel på hur det kan se ut i din befintliga integritetspolicy (specifika överförda datorkategorier måste läggas till, och texten måste översättas till ditt lokala språk):

Billpays/Klarnas betalningsalternativ: För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsalternativ och bedöma om du är berättigad till deras betalningsalternativ samt för att anpassa dessa alternativ för dig, kan vi vid kassan överföra dina personuppgifter i form av kontakt- och orderuppgifter till Klarna och Billpay. Behandlingen av dina personuppgifter sker i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och i enlighet med informationen i Klarnas och Billpays integritetspolicy.

AVSNITT 6 - TREDJEPARTSTJÄNSTER

Generellt sett kommer de av oss använda tredjepartsleverantörerna endast att samla in, använda och avslöja dina uppgifter i den utsträckning det är nödvändigt för att de ska kunna utföra de tjänster de tillhandahåller för oss.

Vissa tredjepartsleverantörer, såsom betalningsgateways och andra betalningsbehandlare, har dock sina egna integritetspolicys rörande den information som vi måste tillhandahålla för dina köprelaterade transaktioner. Vi rekommenderar att du läser deras integritetspolicyer så att du förstår hur dina personuppgifter kommer att hanteras av dessa leverantörer.

Tänk särskilt på att vissa leverantörer kan vara belägna eller ha anläggningar som är belägna på en annan jurisdiktion än dig eller oss. Så om du väljer att genomföra en transaktion som involverar tjänster från en tredjepartsleverantör, kan dina uppgifter omfattas av lagarna i det område där den leverantören eller dess anläggningar är belägna.

Till exempel om du befinner dig i Kanada och din transaktion behandlas av en betalningsgateway i USA, kan dina personuppgifter som används vid genomförandet av transaktionen vara föremål för offentliggörande enligt amerikansk lag, inklusive Patriot Act.

När du klickar på länkar i vår butik kan de leda dig bort från vår webbplats. Vi är inte ansvariga för sekretesspraxis på andra webbplatser och uppmanar dig att läsa deras sekretessförklaring.

Google Analytics: Vår butik använder Google Analytics för att hjälpa oss förstå vilka som besöker vår webbplats och vilka sidor som besöks.

AVSNITT 7 - SÄKERHET

För att skydda dina personuppgifter vidtar vi rimliga försiktighetsåtgärder och följer branschstandarder för att se till att de inte oskäligt går förlorade, missbrukas, kommer till orätta händer, offentliggörs, ändras eller förstörs.

När du tillhandahåller oss dina kreditkortsuppgifter krypteras informationen med Secure Socket Layer Technology (SSL) och lagras med en AES-256-kryptering. Även om ingen metod för överföring över internet eller elektronisk lagring är 100% säker följer vi alla PCI-DSS-krav och implementerar ytterligare allmänt accepterade industristandarder.

AVSNITT 8 - COOKIES

Här är en lista över de cookies som vi använder. Vi har listat dem här så att du kan välja om du vill inaktivera cookies eller inte. _session_id, unik token, sessional, Tillåter Shopify att lagra information om din session (referrer, landningssida etc.). _shopify_visit, ingen data hålls, 30 minuter sedan senaste besök, Används av vårt webbplatsleverantörs interna statistikspårare för att registrera antalet besök _shopify_uniq, ingen data hålls, löper ut vid midnatt (i förhållande till besökaren) nästa dag, räknar antalet besök av en enskild kund i en butik. Card, unik token, hålls i 2 veckor, lagrar information om innehållet i din varukorg. _secure_session_id, unik token, sessional storefront_digest, unik token, obestämd Om butiken har ett lösenord, används det för att avgöra om den aktuella besökaren har åtkomst. PREF, persistent i en mycket kort tid, inställt av Google och spårar vem som besöker butiken och varifrån.

AVSNITT 9 - SAMTYCKEGRÄNS

Genom att använda denna webbplats bekräftar du att du har uppnått den rättsliga åldern i din bostadsstat eller -provins eller att du har uppnått den rättsliga åldern i din bostadsstat eller -provins och att du har gett oss ditt samtycke att dina minderåriga anhöriga använder denna webbplats.

AVSNITT 10 - ÄNDRINGAR I DENNA INTEGRITETSPOLICY

Vi förbehåller oss rätten att ändra denna integritetspolicy när som helst, så var vänlig kontrollera regelbundet. Ändringar och förtydliganden träder i kraft omedelbart efter att de har publicerats på webbplatsen. Om vi gör väsentliga ändringar i denna policy kommer vi att meddela dig här att den har uppdaterats, så att du vet vilka uppgifter vi samlar in, hur vi använder dem och under vilka omständigheter vi eventuellt använder och/eller offentliggör dem. Om vårt företag förvärvas eller slås samman med ett annat företag kan dina data överföras till de nya ägarna så att vi kan fortsätta sälja produkter till dig.

AVSNITT 11 - ÄNDRINGAR I DENNA INTEGRITETSPOLICY

Allmänna villkor för textmarknadsföring: Vi använder en textmeddelandeplattform som omfattas av följande villkor. Genom att anmäla dig till vår textmarknadsföring och våra meddelanden samtycker du till dessa villkor och förhållanden. Genom att ange ditt telefonnummer i kassan och starta en köptransaktion, anmäla dig via vårt prenumerationsformulär eller ett nyckelord samtycker du till att vi får skicka textmeddelanden (för din order, inklusive påminnelser om avbrutna ordrar) och textmarknadsföringserbjudanden. Du erkänner att samtycket inte är en förutsättning för ett köp. Ditt telefonnummer, ditt namn och dina köpinformation skickas till vår SMS-plattform "SMSBump Inc, ett företag inom Europeiska unionen med säte i Sofia, Bulgarien, EU. Dessa uppgifter används för att skicka dig riktad marknadsföringsinformation och meddelanden. När textmeddelanden skickas överförs ditt telefonnummer till en SMS-operatör för att säkerställa leveransen av meddelandena. Om du vill avsluta marknadsföringssms och -meddelanden, svara STOP på varje av oss skickat mobilmeddelande eller använd länken för avregistrering som vi tillhandahåller i varje av våra meddelanden. Du är medveten om och samtycker till att alternativa avregistreringsmetoder, såsom användning av andra ord eller förfrågningar, inte anses vara lämpliga avregistreringsmetoder. Det kan tillkomma meddelande- och datatakster. Om du har frågor, skicka ett SMS med texten "HJÄLP" till numret som du har fått meddelanden från. Du kan också kontakta oss för mer information. Om du vill avsluta, följ instruktionerna ovan.

FRÅGOR OCH KONTAKTINFORMATION

Om du vill få åtkomst till dina personuppgifter, korrigera, komplettera eller ta bort dem, lämna klagomål eller bara ha mer information, vänligen kontakta vår dataskyddsansvarige på info@bykylie.se.

Företagsnamn: BUBOWOR - By Kylie Stockholm
Adress: Boshoek 12, 3791RN Achterveld, Nederländerna
E-postinfo@bykylie.se
Telefonnummer: +31641944653
Organisationsnummer: 81047843
Momsnummer: NL861904849B01
Kundservice: Måndag till fredag mellan 09:00 och 17:00.