BYTE OCH RETUR
Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning, vänligen kontakta oss. Vi på By Kylie strävar efter att våra kunder ska vara 100% nöjda med produkten de köpt från våra leverantörer. Om du har några problem med leveransen eller produkten och känner dig frustrerad, vänligen kontakta oss och vårt team kommer att hjälpa dig omedelbart.
Hur kan jag returnera hela eller delar av min beställning?
Om du väljer att returnera dina produkter till oss inom de 14 dagarna av ångerrätten, notera att vi kommer att återbetala hela beloppet för din beställning inom 5 arbetsdagar efter att vi har mottagit produkten. Tyvärr kan vi inte återbetala kostnaderna för returfrakten.
Följ dessa steg för att returnera din produkt:
- Ladda ner returformuläret här och fyll i det så fullständigt som möjligt.
- Skicka ett e-postmeddelande till info@bykylie.se där du anger att du vill returnera din beställning eller en del av den.
- Vänta på ett svar från vår kundtjänst om vi kan acceptera returen. Där kommer du också att få returadressen (Observera: Detta är inte adressen på vår webbplats).
- Om vi kan godkänna din retur, packa ordentligt och säkert, helst i originalförpackningen.
- Skicka paketet till den returadress du fått från vår kundtjänst.
- Ge vår kundtjänst Track & Trace-koden.
När ditt paket har kommit fram och granskats kommer vi att återbetala värdet av de returnerade produkterna via den betalningsmetod du använde för köpet.
Produkter som uppfyller något av följande kriterier kan tyvärr inte returneras:
- Förseglade produkter. Om förseglingen är bruten kan dessa produkter inte returneras.
- Produkter som skapats enligt konsumentens specifikationer (specialbeställningar).
- Produkter som tydligt är av personlig natur.
- Produkter som av sin natur inte kan returneras.
- Produkter i kategorierna "Skönhet", "Barn & Baby" och "Sport" kan inte returneras på grund av COVID-19-åtgärder för hygien.
Avbeställning av order
Det är endast möjligt att avbeställa din beställning inom 30 minuter efter att beställningen lagts. Våra beställningar hanteras inte längre efter 30 minuter, och avbeställning är därefter inte möjligt.
För att avbeställa din order, vänligen kontakta oss inom 30 minuter efter beställningen via info@bykylie.se.
Skadade produkter vid ankomst
Vad tråkigt! Tyvärr kan det hända att din produkt blir skadad under transporten. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter att du har fått produkten. Efter det går ångerrätten tyvärr ut.
För att hitta den snabbaste lösningen, skicka oss vänligen ett e-postmeddelande med ett foto som visar den skadade delen av artikeln. Bäst är bilder på en plan yta där etiketten och defekten tydligt syns. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att undvika fel i framtiden.
För skadade varor skickar vi alltid en ny leverans gratis första gången och kan tyvärr inte ge återbetalning. Om det kommer felaktigt andra gången, kommer vi att återbetala hela köpeskillingen.
För frågor om produkter som var skadade vid ankomst, kontakta oss vänligen via info@bykylie.se.
Produktfel eller defekter efter användning
Hur frustrerande! Tyvärr kan det hända att det uppstår ett produktionsfel efter en tid. Det måste vara en verklig defekt. Med andra ord är delen trasig och uppfyller inte längre tillverkarens föreskrivna standard. Slitageartiklar undantas från produktionsfel eller brister. Slitageartiklar inkluderar bland annat:
- Drivremmar
- Batterier
- Bromsbelägg och bromsskivor, bromstrummor
- Kedjor, glödlampor, tändkapslar, däck och slangar
- Rörliga delar i vidaste bemärkelse
För frågor om produktionsfel eller brister efter användning, vänligen kontakta oss via info@bykylie.se.
Leverans av felaktiga produkter
Vi gör vårt bästa för att behandla alla beställningar korrekt. Tyvärr kan det hända att beställningar slinker igenom och vi skickar dig fel produkt. Självklart kommer vi att lösa problemet och skicka dig rätt beställning kostnadsfritt.
För frågor om leverans av felaktiga produkter, kontakta oss vänligen via info@bykylie.se.
Vanliga frågor om vår returpolicy
Om du är osäker, här är några vanliga frågor om vår returpolicy:
Hur lång är returperioden? Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter att du har fått din beställning.
Hur lång tid tar det innan jag får mina pengar tillbaka? En full återbetalning utfärdas till det ursprungliga betalningssättet så snart vi har fått, granskat och bekräftat att produkterna inte har öppnats. Alla kunder måste kontakta oss efter att ha skickat tillbaka paketet och meddela oss Track & Trace-uppgifterna så att vi kan behandla återbetalningen.
Observera: De flesta finansinstitut tar i genomsnitt 3-5 arbetsdagar för att behandla återbetalningen.
Varför kan inte skönhets- och hälsoprodukter returneras? Här är en lista över hygienartiklar som inte kan returneras och återbetalas (listan är inte uttömmande): underkläder, bikini, smink, hårstylingprodukter, skönhetsprodukter, etc. Vi tar hygien och allmän säkerhet på allvar och avböjer retur av skönhets- och hälsoprodukter för att säkerställa våra kunders säkerhet. Vi är inte ensamma om detta. Andra leverantörer av skönhets- och hälsoprodukter tillåter inte heller returer, av samma anledning.
Generellt sett kan produkter inte returneras om något av följande villkor är uppfyllt:
- Köparen har själv reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller låtit dem repareras och/eller modifieras av en tredje part.
- De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt hanterats oaktsamt eller i strid med förmedlarens anvisningar och/eller behandlats på förpackningen.
- Felet beror helt eller delvis på regler som regeringen har utfärdat eller kommer att utfärda med avseende på den typ eller kvalitet på de använda materialen.
- Hygieneprodukter kan inte returneras och återbetalas, åtminstone inte med de nuvarande COVID-19-åtgärderna.
Måste jag betala för min retur? Ja, alla kunder är ansvariga för returkostnaderna. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka din retur med en Track & Trace eftersom vi inte kan ta ansvar för förlorade returer.
Kan jag returnera min produkt utan att kontakta er? Nej, du måste kontakta oss innan du returnerar, eftersom returadressen kan vara annorlunda än adressen från vilken din beställning ursprungligen kom.
Hur kan jag kontakta er? Du kan nå oss via e-post på info@bykylie.se. By Kylies team arbetar sju dagar i veckan. Vi garanterar alltid svar inom 3-5 arbetsdagar och hjälper dig gärna!
Min beställning är skadad, vad ska jag göra? För att hitta den snabbaste lösningen, vänligen bifoga ett foto som visar den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av artikeln. Bäst är bilder på en plan yta där etiketten och defekten tydligt syns. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att undvika fel i framtiden.
Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter att du har fått produkten. Efter det går ångerrätten tyvärr ut.
Företagsnamn: BUBOWOR - By Kylie Stockholm
Adress: Boshoek 12, 3791RN Achterveld, Nederländerna
E-post: info@bykylie.se
Organisationsnummer: 81047843
Momsnummer: NL861904849B01
Kundservice: Måndag till fredag mellan 09:00 och 17:00.